گروه طراحی وب سایت لند پلاس

websiteland

Web Design & Development

بازاریابی محتوا یکی از تکنیک های بازاریابی با تمرکز بر ایجاد و انتشار محتوای ارزشمند برای جذب و نگه داشتن کاربران و در نهایت تبدیل آن ها به مشتری می باشد اثربخشی این روش کاملاً ثابت شده است به شرطی که به درستی از آن استفده کنید ، انوع رایج بازاریابی محتوا عبارتند از :

جذب مخاطب از طریق محتوا

وبلاگ : ایجاد وبلاگ یکی از ساده ترین راه های بازاریابی محتوا میب اشد ، بسیاری از شرکت ها مقاله هایی را در مورد مفاهیم جدید در زمینه کاری خود و راهکارهای کاربردی و ... در سایت یا فروشگاه اینترنتی خود به طور مرتب قرار می دهند ، آن ها این مقالات را به اشتراک می گذارند تا از این طریق مخاطبان خود را جذب کنند. این روش بسیار راحت و کم هرینه می باشد تنها کافیست مقاله ای را آماده کرده، تصاویر مناسب به آن اضافه کنید و منتشر نمایید. این روش در عین سادگی، احتمال موفقیت پایینی هم دارد.
 اینفوگرافی: اینفوگرافی ارائه یک مطلب از طریق تصاویر می باشد یعنی محتوا را به همراه تصاویر با نوشته های بسیار کوتاه ارائه می کنید و در صورت پیاده سازی درست بسیار تأثیرگذار است ، اینفوگرافی متحرک همان اینفوگرافی ها هستند به همراه انیمیشن
ویدئو: روز به روز به ارزش و نقش ویدئو در دنیای سئو و بازاریابی افزوده می شود زیرا کاربران تمایل بیشتری برای تماشای ویدئوها نشان می دهند اگر تصویر باعث جلب توجه مخاطب می شود، تأثیر ویدئو هزاران برابر تصویر است سعی کنید ویدئوهایی با هدف ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات کاربران و یا ویدئوهای آموزشی تهیه کنید تا پاسخگوی نیاز کاربرانتان باشد.
گرفتن تست: سعی کنید کاربر را به گونه ای تشویق به تعامل با سایت یا فروشگاه اینترنتی خود نمایید مثلاً اگر مطلبی آموزشی ارائه می کنید در انتها تستی ارائه کنید تا کاربر مهارت خود را از آن طریق بسنجد.
مصاحبه: مصاحبه با اشخاص سرشناس و باتجربه در فیلد کاری خودتان باعث جلب توجه کاربرانتان می شود.
محصولات جانبی : این روش پیشرفته ترین روش بازاریابی محتوا می باشد. همانطور که از اسمش پیداست محصولات جانبی، محصولات یا خدمات جدیدی هستند که در کنار محصولات و خدمات اصلی تان ارائه می کنید این روش وقت و هزینه بیشترمی خواهد ولی اثربخشی آن خیلی بالاست.
منطق این روش بسیار ساده است چیزی ارزشمند ارائه کنید تا محصول یا خدمات مرتبط را بفروشید ، شرکت های بسیاری از این روش برای جذب مخاطب و مشتری بیشتر استفاده کرده اند.
به طور خلاصه بازاریابی محتوا چیزی بسیار فراتر از ایجاد و انتشار مقاله می باشد پس تنها از یک روش استفاده نکنید! سعی کنید روش های مختلف بازاریابی محتوا را به صورت ترکیبی به کار ببرید برای ارائه محصولات/خدمات جانبی سعی کنید چیزی مرتبط با زمینه کاری خودتان و نیاز کاربران پیدا کنید

 

جذب مخاطب از طریق محتوا