گروه طراحی وب سایت لند پلاس

websiteland

Web Design & Development

طراحی سایت، بهینه سازی سایت، سئو سایت، تبلیغات کلیکی، تبلیغات ppc، نرخ تبدیل، افزایش ترافیک سایت، مقایسه سئو و تبلیغات کلیکی، تبلیغات کلیکی بهتر است یا سئو، روش های بازاریابی دیجیتال، ترافیک ارگانیک ، مطمئن نیستید که برای کسب و کار شما تبلیغات کلیکی بیشتر نتیجه می دهد یا سئو؟ ما با بیان مزایا و معایب هر دو روش سعی می کنیم به دید واضح تری از سئو و تبلیغات کلیکی برسیم .

سئو یا تبلیغات کلیکیسئو در مقایسه با تبلیغات کلیکی: از آنجایی که به صورت ارگانیک انجام می شود نتایجش در طولانی مدت بهتر است و هزینه کمتری هم دارد ولی در مقابل هم کسب و کارهای نوپا و تازه کار به سختی می توانند در شروع کار با سئوی ارگانیک بالا بیایند و موفق شوند و تبلیغات کلیکی گزینه بهتری برای آنهاست چون در زمان کمتری مسیر بیشتری را طی می کنند اگر به درستی انجام شود.
شناسایی مشتریان هدف و نحوه استفاده آن ها از اینترنت، کلید اصلی برای تشخیص و انتخاب یکی از روش های سئو یا تبلیغات کلیکی و یا ترکیبی از هر دو می باشد.
بهبود ترافیک ارگانیک - سئو : قرار گرفتن در موتورهای جستجو باعث بیشتر دیده شدن شما از سمت کاربران و شناساندن برند شما می شود.
اگر برای کلمه های کلیدی مرتبط با کارتان و عبارات طولانی تر که توسط کاربران جستجو می شوند در رتبه خوبی در موتورهای جستجو قرار بگیرید این مسئله تأثیر مثبتی برای برند شما خواهد داشت. کاربران با دیدن برند شما در نتیجه جستجوی خود کم کم به شما اعتماد کرده و مشتری شما خواهند شد و همین باعث افزایش اعتبار شما می شود از طرفی بسیاری از کاربران تبلیغات را نادیده گرفته و به سراغ نتایج ارگانیک میروند و به آن ها اعتماد می کنند.
قرار گرفتن در رتبه خوب در نتایج موتورهای جستجو باعث بیشتر دیده شدن و افزایش ترافیک سایتتان می شود.
در واقع سئوی ارگانیک در طول زمان و با تلاش های بسیار اتفاق می افتد که ممکن است هزینه هایی هم داشته باشد ولی مجبور نیستید به طور مرتب مبلغ مشخصی را برای هر کلیک پرداخت کنید.
با اینکه سئو کاری زمان بر و هزینه بر است ولی باز هم در مقایسه با روش های دیگر بازاریابی از نظر هزینه به صرفه تر می باشد.
بر خلاف تبلیغات کلیکی، نتایج سئوی ارگانیک معمولاً ماندگار هستند و نیازی به پرداخت پول برای تداومشان ندارند.
درصد زیادی از کاربران معولاً بر روی نتایج ارگانیک در موتورهای جستجو کلیک می کنند. البته استثنا هم در بعضی موارد وجود دارد ولی در اکثر مواقع وب سایتی که در نتیجه سئو در رتبه خوبی قرار گرفته بیشتر از وب سایتی که با تبلیغ بالاست کلیک دریافت می کند.
بالا آمدن و رسیدن به رتبه خوب از طریق سئو و به صورت ارگانیک کار آسانی نیست و سریع اتفاق نمی افتد ولی به محض اینکه بتوانید از این طریق سایت خود را به صدر نتایج جستجو برسانید دیگر رقیبانتان نمی توانند به راحتی با شما رقابت کنند و این یک برتری استراتژیک در بین رقبا برای شما ایجاد می کند در کنار این مزایا، سئو معایبی هم دارد در بسیاری موارد فرآیند بهینه سازی یک سایت به سرعت اتفاق نمی افتد به خصوص اگر رقابت در زمینه کاری شما و کلمات کلیدی مورد نظرتان زیاد باشد پس اگر رقبای بزرگی دارید باید استراتژی خود را تغییر دهید همچنین برای افزایش ترافیک و بهبود رتبه باید محتوای باکیفیت هم تولید کنید ولی تمام کسب و کارها امکانات و منابع تولید محتوا را ندارند و همین مشکل ساز می شود روش هایی مثل لینک سازی هم نیاز به استراتژی و برنامه ریزی و راهنمایی متخصصین دارند.
تبلیغات کلیکی:تبلیغات کلیکی همیشه در بالای نتایج ارگانیک قرار می گیرند بنابراین احتمال دیده نشدن آن ها تقریباً صفر است.
در متن تبلیغات خود می توانید آدرس صفحه، شماره تلفن، آدرس، قیمت و اطلاعات بسیاری را برای جذب مشتری قرار دهید.
اگر قصد تبلیغ محصولات خود را دارید گوگل این امکان را به شما می دهد که محصولاتتان را به صورت تصویری تبلیغ نمایید این کار باعث جلب توجه کاربر و افزایش نرخ کلیک می شود این ویژگی برای نتایج ارگانیک وجود ندارد.
در تبلیغات کلیکی می توانید تعیین کنید که چه مقدار بودجه برای آن اختصاص دهید و آن را مدیریت کنید.
تبلیغات کلیکی می تواند کاملاً هدفمند باشد و مشتریان خاصی را هدف قرار دهد می توانید تبلیغات کلیکی را برای کلماتی خاص، زمان و روز مشخص، مکان و زبان خاصی تنظیم نمایید.
سریعترین راه ممکن برای قرار گرفتن در صدر نتایج جستجو همین تبلیغات کلیکی می باشد.
اگر می خواهید محصول یا خدمات جدیدتان را تست کنید می توانید یک کمپین کوتاه مدت تبلیغات کلیکی برای آن محصول یا خدمات راه اندازی کنید و ببینید که چه نتیجه ای دریافت می کنید.
در روش تبلیغات کلیکی می توانید متوجه شوید که کدام کلمات کلیدی از طریق کاربران جستجو می شوند این اطلاعات می تواند در بهینه سازی سایت هم استفاده شود مثلاً وقتی ببینید که چه کلماتی بیشتر جستجو می شوند می توانید راجع به آن ها محتوا تولید کرده و در سایت قرار دهید.
در بعضی موارد تبلیغات کلیکی می توانند بسیار هزینه بر باشند اگر به درستی مدیریت نشوند هزینه آن ها روز به روز افزایش پیدا می کند اگر تمام کشورها را هدف قرار دهید و کمپین بین المللی ایجاد کنید مسلماً هزینه ها بالاتر خواهد بود.
تبلیغات کلیکی نیاز به پرداخت هزینه مستمر دارند و به محض اینکه پرداخت قطع شود تبلیغات هم متوقف می شود.
سئو به همراه تبلیغات کلیکی : ایده آل ترین روش در نظر گرفتن هر دو روش می باشد هر دو این روش ها مزایا و معایبی دارند و در صورت استفاده در کنار هم بهترین نتیجه را خواهند داشت.

سئو یا تبلیغات کلیکی